Skocz do zawartości

Najbardziej lubiana zawartość


#8910 PORADNIK DLA DRUŻYN, trening, granie

Napisany przez mentor na 23 November 2012 - 10:58

Witam wszystkich uprzejmie

WSTĘP:

Ten poradnik, o ile można tak go nazwać skierowany jest do drużyn, które zaczynają swoją przygodę z Counter Strike: Global Offensive. Zaawansowane zespoły być może przypomną sobie o kilku istotnych sprawach. Jeśli chodzi o mnie, nigdy nie osiągnąłem wiele w Counter Striku, nie grałem w topowych team'ach, więc to co piszę jest jedynie moją sugestią, a nie jedyną słuszną prawdą. Mimo wszystko wiele godzin odsłonom CSa poświęciłem, przez wiele lat. Błędy które popełniłem i doświadczenie, które zebrałem być może komuś się przyda.

PORADY OGÓLNE:

- Przy tworzeniu zespołu lub dochodzeniu do niego, dobierzcie osoby, z którymi miło będzie się wam spędzać czas, które nie są konfliktowe i nie obrażają się o byle żart. O ile różnice w umiejętnościach nie są zbyt wysokie, starajcie się stworzyć dobrą atmosferę w team'ie ? stawiając sobie ten cel na pierwszym miejscu.
- Drugą istotną kwestią jest czas jakim dysponują członkowie drużyny, tylko ciężką pracą możecie coś osiągnąć, a do tego jest potrzebny czas. Lepiej ustawić treningi (tak określam cały czas spędzony razem, również zwykłe mecze) codziennie, chociaż po 1,5h, niż co dwa lub trzy dni po 3-4 h. Jak coś komuś nagle wypadnie, to macie przerwę 1 dzień, a nie 3-4. im dłuższe przerwy między graniem, tym gorzej dla spójności zespołu.
- W zespole bardzo ważną kwestią jest posiadanie gracza, który skupi się na graniu bronią AWP, musi ją lubić i często z nią trenować. Wy jako zespół musicie takiego gracza wspierać, bo jest to, po prowadzącym najbardziej odpowiedzialna i wymagająca pozycja.
- Pilnujcie, aby w zespole w którym gracie, umiejętności graczy były mniej więcej wyrównane. Najlepsi gracze (są wyjątki oczywiście) tracą motywację do gry, jak ciągle otwierają, takie osoby często tworzą konflikty w drużynie. Oczywiście pomijam sytuacje, w których są gracze, którzy jak w Legue Of Legends ?carrują? grę, a pomagają im w tym ?supporty?, którzy często kosztem broni lub kevlara kupują granaty, defusa itd. w ciężkich sytuacjach (tak dziś postępują najlepsze zespoły, patrz ESC Loord i Kuben)
- Początki każdej drużyny są ciężkie, wtedy najbardziej jest potrzebny dobry kapitan, on musi trzymać ludzi krótko, demokracja przyjdzie w odpowiednim czasie.
- Ważne, aby w zespole każdy miał jakąś rolę/robotę do zrobienia. Niech np. jedna osoba szuka przeciwników (mixa itd.), druga zarządza serwerem i dba o jego konfigurację, trzecia przygotowuje jakąś strategię na następny trening, czwarta szuka eventów, piąta organizacji. Im więcej osób się angażuje, tym bardziej drużyna jest ze sobą zgrana, błędem jest jak robi to wszystko jedna osoba.
- Pamiętajcie, że to jest gra w której jeden zespół przegrywa, drugi wygrywa. Nie można ciągle wygrywać, nauczcie się przyjmować porażki i wyciągać z nich wnioski. Jak po kolejnym ?Lose? słyszysz ?disconnect? na komunikatorze głosowym lub ?nara?, to czas na zmiany w twoim zespole. Rozmawiajcie, nie bójcie się powiedzieć ?Głupio się dziś wychylałem, muszę to naprawić w następnym meczu?, ?Ej kowalski dobrze zagrałeś dziś?, ?co zrobiliśmy źle??, ?co musimy jeszcze przetrenować??.
- Nie możecie się bać grać przeciwko lepszym od siebie, z każdą przegraną z dobrym zespołem, w dobrej lidze rośniecie w siłę. Nie porywajcie się z motyką na słońce, ale wybierajcie przeciwników, z którymi możecie nawiązać jakąś chociaż niewielką walkę. Lepiej zamiast jakiegoś randomowego mixa, zagrajcie w jakieś lidze (nie chce robić reklamy) lub poszukajcie jakiegoś pcw. Lepiej na treningu dostać do 0, niż po 20 wygranych z randomowymi team'ami 21 mecz przegrać do 0 na turnieju.

 

battlefield_hardline_wallpaper.625-352.j

PODSTAWY DO WYTRENOWANIA:

- INFO! Rzecz ważniejsza niż skill... Nawet osobom, które uważają się za oporowych, zdarza się powiedzieć ?b?, jestem na A i nie wiem nic z tego info, czy wbijają czy co. Kolega pada więc się cofam na B, a chwilę później 3-4 terro wpada na A... Info musi być szybkie, precyzyjne i krótkie typu ?B jeden trup? jak widzimy wylatujący granat lub słyszymy kogoś oraz ?B 2 wychodzą z trupa? jak padliśmy lub coś widzimy. Jakie to proste, aby ułatwić sobie życie, a wiele osób o tym zapomina.
- Ustalenie miejscówek, w GAD mówili o tym Neo i spółka, w nowej grze jest to jeszcze bardziej ważne, nazwijcie po swojemu miejscówki, na początek najważniejsze, po kilku tygodniach kolejne bardziej szczegółowe. Nie wszystko od razu.
- Taktyki często kończą się w momencie zajęcia BS'a przez drużynę terrorystów, jest chwilowy sukces, który często się kończy chaosem i rozbrojeniem tykającej bomby przez CT. Można zwiększyć swoje szanse, przez ustalenie prostej zasady przekazywania informacji pozostałym członkom drużyny typu ? Kowalski mówi ?patrzę okienko?, Nowak mówi ?patrzę wyjście z trupa?, trzeci ostatni terrorysta wie, że musi się skupić na bramie na B na d2. Ma to takie zalety, że czasami nie ma czasu na popatrzenie na radar czy rozeznanie się w sytuacji (kto padł kto żyje, gdzie jest wróg) jak wokół fruwają fleshe i smoki. Szybciej zorientujesz się jako ten trzeci terrorysta, kiedy kowalski ginie, wiesz od razu, że przeciwnik wyjdzie z trupa. Też np. zdajesz sobie sprawę na co musisz uważać jak w tym samym czasie Nowak powie, że ma biało itd..
- Po stronie terro zacznijcie trening od dopracowania CPL'a (tzw. wyczekiwania), szczególnie w GO jest on istotny, nie ma nic bardziej frustrującego jak śmierć poprzez zabicie w plecy! Nauczcie się je chronić, nauczcie się zabijać nieuważnych CT. Lepiej skupisz się na zabijaniu przeciwników przed Tobą, jak masz pewność, że ktoś chroni twoje dupsko z tyłu.
- Jak już nauczycie się podstaw CPL ogarnijcie jak ten sposób gry rozwinąć kiedy nikt nie zginął a czas tyka, ćwiczcie jak dwójkami czy trójkami zajmować pozycje bez strat w ludziach, np. na d2 długą, początek galeri, im bardziej zepchniecie Anty terrorystów do obrony, im mniej mapy będą kontrolować tym większe macie pole do popisu i możliwości do ataku. Nie oddawajcie pola walki CT, bo będą wiedzieć co się dzieje na mapie i będą się z łatwością przez nią przemieszczać.
- Nie zapominajcie o dwóch ważnych kwestiach jakimi są bomba i defuser, wyznaczcie ludzi, którzy będą dbać, aby paczka była zawsze tak gdzie powinna być, tak samo z defuserem.
Prosta rzecz, a wiele zespołów przez to traci cenne rundy.
- W GO ułatwili sprawę, ale czasami się ludzie zapominają ? po przegranej rundzie nie kupujcie broni, tylko zobaczcie kto ile ma kasy, komu rzucić broń, czy w ogóle ją kupować itd....
- Przed każdym treningiem pół godziny, godzina na DM czy AIM i nie będziecie denerwować innych, tekstami typu ?nie rozgrzany jestem? itd.. Poza tym codzienne trenowanie umiejętności indywidualnych to podstawa.
- Indywidualnie oglądajcie mecze znanych team'ów, relaksujecie się, uczcie się taktyk i zachowań na mapie, da wam to nową energię na kolejne treningi zanim sami zaczniecie coś ugrywać.
- Ustalcie między wami, kto kryje małe, a kto duże BSy na mapach, nie zmieniajcie ustawień co mapę innych, ponieważ 2 osoby które co mapę ze sobą współpracują, będą bardziej skutecznie, niż pilnujące BSa małego tylko na jednej czy dwóch mapach.
- Na CPLu terro, niech na d2 do trupa idzie osoba lub osoby które pilnują po stronie CT Bsa ?B?, to jeszcze bardziej zgrywa ze sobą te osoby, po drugie jak ktoś zginie, wiadomo od razu gdzie, nawet nie musi mówić.
- ?ale w dupe dostaniemy?, ?nie ma szans?, z takim nastawieniem daleko nie zajedziecie, tych co tak gadają uciszcie, nie jest też dobrze się napalać i być zbyt pewnym siebie.
- jeszcze jedna ważna kwestia na której sam się nie raz przejechałem. Treningi systematyczne, ale nie przesadzajcie! Nawet jak macie dużo czasu, codziennie spędzanie ze sobą po 5h z czasem tylko wam zaszkodzi.

ZAAWANSOWANE: (w odpowiednim czasie)

- Podzielcie się na dwa zespoły po 2,3 osoby, jeden broni się jako CT, drugi atakuje jako terro, każda ze stron wcześniej ustala taktykę obrony i ataku. Oczywiście korzystacie z dwóch różnych pokoi na komunikatorze głosowym. Pamiętajcie, że najlepiej jest jak jeden zespół, to ludzie którzy kryją BS mały najczęściej, a drugi to Ci z BSów dużych. Chodzi o to, aby zgrać się ze sobą, bo współpraca z twoim kolega z drużyny, który Ci pomaga bronić BSa lub na CPLu go zdobywać jest najważniejsza.
- Wspólne oglądanie hltv ważnych meczów, ewentualnie stream'a, dla relaksu, sprawdzenia taktyk, robiąc to wspólnie, wyciągacie wzajemne wnioski i szybciej się uczycie.
- Wspólne granie na AIM'ach i DM'ach, spytacie się po co? Mogę to robić sam... Im więcej rzeczy związanych z grą robicie wspólnie, tym lepiej dla drużyny. Zyskujecie 2 razy tyle, ponieważ wszyscy mają poczucie, że każdy się angażuje i nic was nie jest wstanie zatrzymać. To jest team, musicie ze sobą spędzać jak najwięcej czasu aby coś osiągnąć wspólnymi siłami. Czasami można i warto odpocząć, ale ustalcie taki odpoczynek również wspólnie.
- Kiedyś grałem w takim zespole i wpadliśmy na pomysł oddawania swoich demek do analizy koledze z drużyny, szczególnie temu co na mapie biega najbliżej nas. Ma on nam wytknąć błędy, ale czasami zobaczyć, iż to, że otwiera tabele nie zawsze jest tylko jego zasługą...
- Wspólne tworzenie taktyk, np. każdy przygotowuje taktykę na daną mapę, lub każdy z osobna robi taktyki na daną mapę. Oczywiście, Ci co nie mają do tego głowy muszą się wspierać wujkiem Google.
- Pokazywanie sztuczek, trenowanie strzelania przez ściany, trenowanie z granatami i inne tego typu sprawy zostawcie sobie na później, nie wszystko naraz... Są ważniejsze rzeczy do przetrenowania wspólnie.

Zabraniam kopiowania tego poradnika, jak będę chciał, to sam umieszczę go gdzieś jeszcze. Nie komentuje i nie odpowiadam na poniższe komentarze. Każdy ma prawo do swojego zdania, ja swoje wyraziłem, mam nadzieje, że to uszanujecie.

Pozdrawiam


  • increase, Dziobax, Rygiel i 14 innych lubi to


#82123 OGŁOSZENIE PARAFIALNE! - chcesz założyć temat? Przeczytaj koniecznie

Napisany przez shakal na 20 April 2015 - 06:33

Witajcie. W dziale zrobił się solidny burdel i trzeba było go uprzątnąć (jeszcze nie koniec), a wszystko za sprawą tego, że nie potraficie czytać ze zrozumieniem i myśleć logicznie. Skoro dział nazywa się "Klany/ organizacje" to chyba logiczne jest, że ogłaszają się tu KLANY I ORGANIZACJE? Logicznym też powinno być, że to te klany dają info, że szukają 1 czy 2 osób. Pod działem związanym z klanami jest dział dotyczący graczy i to tam powinni pisać ci z Was, którzy szukają partnerów do rozgrywki...

Jeśli widzę ogłoszenie, że 2 osoby szukają 3 do teamu, czy 1 osoba szuka 4 do teamu to pomyliliście działy - Wy jeszcze nie macie teamu, a dopiero próbujecie do skleić. W takim przypadku też ogłaszacie się w dziale "Gracz szuka klanu".

Innym przypadkiem jest, kiedy macie już wszystko, tj. stronę klanową, logotyp, avatary, serwer cs, serwer ts3 a nie macie ludzi - wtedy śmiało możecie pisać coś w stylu "XXX rozpoczyna rekrutację!".

Myślę, że napisałem to w miarę prosto. Temat pozwolę sobie przypiąć i ostrzegam, że każdy temat, który będzie niezgodny z wytycznymi, które są tutaj zawarte będzie karany warnem dla autora. 

Pozdrawiam!




#72541 CS GO ile fps? Narzedzie do szacowania ilosci fps dla kombinacji procek+grafa

Napisany przez brejq na 26 February 2015 - 00:12

Witam.
Oddaje do ogolnej dyspozycji narzedzie mojego autorstwa, sluzace do szacowania ile mniej wiecej dana maszyna powinna wyciagac fpsow w okreslonych warunkach w CS GO.
Obsluga wydaje sie prosta. Klikamy na CPU i wybieramy interesujacy nas model, podobnie postepujemy dla GPU i gotowe.
Na czerwono mamy fps minimalne oraz co je powoduje ( bottle neck = waskie gardlo ), na niebiesko mam wartosc srednia fps.
W tej chwili opcje wyboru detali i rozdzielczosci nie sa aktywne.

http://gocs.pl/brejq/index.html


W przyszlosci planuje dodac:
-opcja wyboru detali
-opcja wyboru rozdzielczosci
-dodanie nowych cpu/gpu

Wszystko zalezy od zainteresowanie tym toolem oraz iloscia czasu, ktory bede mogl/chcial poswiecic na jego rozbudowe ;-)

*
Prosze pamietac ze sa to dane szacunkowe - uzyskane w konkretnych warunkach testowych. Algorytm jest liniowy przez co na pewno nie odzwierciedla rzeczywistosci w 100%, jednak daje dosc dobre szacunki dla wiekszosci przypadkow.

**
Metodologia:
Pomiary zuuzycia procka i grafiki zostaly przeprowadzone przy pomocy: HWiNFO64, Fraps.
Warunki testowe:
Ustawienia video: all low @ 1280x768
Mapa: de_dust2
Tryb: DM
FPS servera (ticks) : 128
Graczy: 20-24

Przebadane konfiguracje:
i7 3770k [OC] @ 4,4GHz + GTX770
i5 4690k + GTX750Ti
Phenom II BE 965 [OC] @ 4GHz + GTX 650Ti Boost


Przykladowe pomiary:
http://bankfotek.pl/image/1854419
http://bankfotek.pl/image/1856386

Nastepnie dane te zostaja odpowiednio przeskalowane ( skalowanie liniowe w oparciu o przeliczniki wydajnosci procesorow i kart graficznych wg testow i benchmarkow ze stron: http://pclab.pl/art50000.html , http://www.benchmark...gpu/3d-mark-11) http://www.benchmark...arator-gpu.html i przeliczone na koncowy wynik.
Algorytm uzwglednia waskie gardlo ( procek/ grafika ) jak i zwraca uwage na dobor procka o niskim IPC dla kart AMD - co skutkuje srednim obnizeniem fpsow o 17%.

Chcialbym podziekowac dzejowi, bo jako jedyna osoba pomogla mi z pomiarami. :cool4:

Temat otwarty na:
-rzeczowe uwagi
-konstruktywna krytyke
-oferty wspolpracy ( przydalaby sie m.in. jakas otoczka graficzna )
-mile slowo ;-)
  • 1337root, hazeR, Mondej i 6 innych lubi to


#25379 [FAQ] Skiny

Napisany przez tamb na 15 January 2014 - 21:22

Witajcie!
Zauważyłem, że dużo osób na naszym forum ma pewne pytania dotyczące skinów w naszej ukochanej grze. Poniżej postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości. W przypadku, gdybym coś pominął, proszę o przypomnienie.
 
 
F.A.Q. (najczęściej zadawane pytania)
 
P: Gram już od dwóch godzin, a jeszcze nic mi nie wypadło. Co muszę zrobić, żeby otrzymać skina/skrzynkę?
 
Wystarczy, że będziesz grał na serwerze zabezpieczonym przez VAC, na którym są minimum 2 osoby (nie boty!). Nie musisz być najlepszym zawodnikiem, nie musisz mieć gwiazdki za MVP. Wypadanie przedmiotów jest całkowicie losowe i nie zależy od twoich rezultatów.
 
Dowód:

Spoiler

 
P:Czy skiny się "psują"?
 
Nie, skiny nie ulegają zniszczeniu. W momencie, gdy otrzymujesz skin, losowo przydzielony jest mu poziom zniszczenia. Takich poziomów jest 5 i nie ulegają one zmianie.
ANG:factory new, minimal wear,  field-tested, well-worn, battle-scarred  PL: fabrycznie nowy, lekko używany, przetestowany w boju, wysłużony, zaprawiony w walkach
 
P:Czym się różni broń "fabrycznie nowa" od "zaprawionej w walkach"?
 
Różni się wyglądem zewnętrznym (broń bardziej zużyta - co przecież oczywiste - ma więcej zadrapań, rysek itd.), co przekłada się na cenę danego skina na rynku społeczności Steam. Jako przykład podam skin do broni obrzyn:
NcL4Q9V.png
 
P: Czy po rozgrywce może mi wypaść każdy skin, bez wyjątku?
 
Nie, w grze możesz trafić na większość skinów broni, a także skrzynki. Są jednak takie skiny broni, które możesz otrzymać tylko po otwarciu skrzynki (lub po wymianie/zakupie na rynku).
 
P: Czy mogę zmienić nazwę swojego skina?
 
Oczywiście! Valve pomyślało o takiej opcji i można z niej skorzystać pod warunkiem, że masz pieniądze w swoim portfelu Steam. Zakupu można dokonać w głównym menu gry. Wygląda to mniej-więcej tak:
MtrVELw.png
 
P: Chcę sprzedać skin do broni na rynku Steam, ale nie mogę. Jak uzyskać do niego pełny dostęp?
 
Sprawa była poruszana wiele razy. Warunkiem, który musisz spełnić, jest zakup gry w sklepie Steam, bądź innego produktu (może być to np. klucz do skrzynki CS:GO, który kupisz w menu głównym gry). Po tym czasie musisz odczekać pewien okres, po którym będziesz mógł w pełni korzystać z rynku.
 
P: Ile skinów może mi wypaść jednego dnia, a ile w ciągu tygodnia?
 
Valve nałożyło limity na wypadanie broni (co ma logiczny sens). Limit dzienny wynosi ~3 (skiny lub skrzynki), natomiast tygodniowy ~6. Problem jest taki, że niestety, nie znamy dokładnego limitu wypadania skinów.
 
P: Chciałbym zrobić swój własny skin. Jak go zrobić? Jeżeli już go stworzę, to mogę grać z nim na serwerze?
 
Tworzenie własnego skina do broni nie należy do trudnych rzeczy, odsyłam Ciebie do poradnika stworzonego przez jednego z naszych adminów: http://forum.gocs.pl...oni/#entry19339. Niestety, na serwerze widoczne są tylko te skiny, które były oficjalne wprowadzone do obiegu przez Valve. Istnieje możliwość wprowadzenia zmian w teksturach odpowiadających za daną broń (tak jak to miało miejsce w 1.6), ale nie bierzemy za to odpowiedzialności. 
 
P: Czy w CS:GO mogą dropnąć bronie StatTrak? (pod koniec meczu)
 
Nie, bronie z licznikiem (czyli StatTrak) mogą wypaść jedynie ze skrzynek. 
 
P: O co chodzi z kontraktem? Na czym polega wymiana broni?
 
Sprawa jest prosta, opiszę ją może od początku:
1. Wchodzimy w nasz ekwipunek i klikamy na kontrakt:
hbmr.png
 
2. Wybieramy bronie, które chcemy wymienić. Takich skinów musi być dokładnie 10, bronie mogą pochodzić z dowolnej kolekcji, muszą być jednak z tego samego "poziomu"*
*(o co chodzi z "poziomem" tłumaczę na skrinie). 
 
mm78.png
 
Za każde 10 skinów danej klasy, dostajemy losowo 1 skin z klasy wyższej. Korzystając z podanego wyżej przykładu - za 10x Dual Berettas otrzymamy np. USP-S.
 
3. Po wybraniu danego skina, system wykaże nam wszystkie bronie z danej kolekcji. To od nas zależy, czy chcemy dać 10x USP, 10x AWP itd.
GJmEw18.png
 
4. Po uzupełnieniu dziesięciu okienek akceptujemy kontrakt i otrzymujemy losowo 1 skin.
 
 
Odpowiem na wszelkie pytania na PW. Pozdrawiam!




#40496 WH do CS go , fake?

Napisany przez brejq na 21 June 2014 - 16:41

Amerykanscy naukowcy dowiedli ze tylko mezczyzni z malymi siurkami odpalaja czity zeby wyladowac frustracje :suspicious:


  • laxi, hazeR, Mondej i 4 innych lubi to


#38193 odwołanie , admin powinien się zastanowić

Napisany przez iBoot na 29 May 2014 - 17:49

colbert-popcorn.gif


  • shakal, Sp00kie, hazeR i 4 innych lubi to


#21602 Myszka do CS GO

Napisany przez brejq na 13 December 2013 - 13:01

OSTATNIA AKTUALIZACJA: 06 12 2015

 

Tutaj narzedzie mojego autorstwa do selekcji rekomendowanych nizej myszek:

http://gocs.pl/brejq/mice_select.html

 

1. Wybor typu sensora:

Obecnie na rynku myszki ze wzgledu na rodzaj sensora mozna podzielic na optyczne i laserowe.
Do CSa zdecydowania lepsza opcja sa myszki optyczne.
Dzieje sie tak dlatego ze podstawowe ruchy w csie sa czesto bardzo "krotkie" i musza byc bardzo precyzjne.
Np. pilnujemy bramy i strzelamy w wybiegajace "glowy" przeciwnikow.
Krotkie i precyzjne ruchy duzo latwiej wykonywac na niskiej badz sredniej czulosci myszki.
Dlatego zbyt duze DPI moze wrecz przeszkadzac.
Ponadto w zakresie 400-3000 dpi sensory optyczne sa duzo bardziej precyzjne niz ich odpowiedniki laserowe.

2. Parametry techniczne myszki.

a) DPI - wbrew "marketingowej opinii" nie potrzebujemy duzo DPI. Jak wykazalem wyzej zbyt duze DPI moze nam przeszkadzac podczas precyzyjnego celowania.
Jesli jestes low-sensowcem 400-1000 dpi bedzie w 100% wystraczajace. Jesli mid sensowcem ~ 2000 dpi.

b ) Hz portu USB - odswiezanie portu ktorym komunikuje sie myszka z PC jest dosc istotna kwestia.
Zazwyczaj dobre myszki maja regulowany zakres 125-1000Hz. W mojej ocenie przyzwoitym minimum jest 250Hz a optimum to 500Hz.
Nalezy pamietac ze im wiecej Hz tym bardziej obciazamy PC. W praktyce nie widze roznicy miedzy 500Hz a 1000Hz takze nie widze sensu obciaza PC wiecej niz potrzeba.

c) akceleracja pozytywna/negatywna - polega na tym ze w zaleznosci od predkosci z jaka przesuwamy myszke rosnie badz maleje jej tymczasowa czulosc.
Zeby sprawdzic czy w grze wystepuje akceleracja ( moze byc ona wina ustawien/systemu jesli nie mamy ustawionego m_rawinput na "1" ) nalezy wykonowac 3 kontrolowane ruchy np o wzglednie stalej dlugosci np dlugosc podkladki.
1 ruch wykonujemy "normalna szybkoscia" i strzelamy w miejsce gdzie zatrzymal sie kursor. Wracamy do pozycji "startowej" i wykonujemy ten sam ruch najszybciej jak sie da - strzelamy - jesli miejsce po kulach sie pokrywaja znaczy ze myszka nie ma akcleracji pozytywnej. Nastepnie wykonujemy test dla bardzo wolnego ruchu. Jesli jest ok to myszka jest wolna od akceleracji negatywnej ( wstecznej ).
Oczywistym wnioskiem jest to ze najwieksza precyzje uzyskujemy wtedy kiedy myszka nie posiada akceleracji.

d) predykcja / drift control / jittering
Rozne nazwy dla tego samego zjawiska - firmware myszki na podstawie ostatnich ruchow stara sie "przewidywac" kolejne polozenie - przez co zamiast dokladnie odwzorowac nasz ruch - aproksymuje go.
Logiczna rzecza jest to zjawisko nie jest pozadane przy precyzjmym celowaniu.

e) interpolacja
Polega na tym ze niektore DPI myszki sa uzyskiwane programowo a nie sprzetowo - czyli sensor pracuje np z dpi natywne( sprzetowe ) 500, ustawiomy dpi 2000 i jesli myszka interpoluje ta rozdzielczosc oznacza ze zczytuje pozycje 500DPI ale do kazdego pomiaru "dodaje" 3 punkty "softwarowo". Oczywista konsekwencja jest pogorszenie precyzji.

f) predkosc maxymalna/ przyspieszenie
Dosc istotne informacje dla low-sensowcow - definiuje do jakiej predkosci sensor bedzie prawidlowo odczytywal ruchy myszki.
Przyzwoitym min jest 2,5m/s i 15g.

g) wymiary i waga:
Myszke musimy dobrac do naszej dloni i stylu trzymania gryzonia. Kwestia bardzo indywidualna.
Ponadto jesli gramy na niskim sensie mysz powinna byc stosunkowo lekka - najlepiej ponizej 100gramow ( bez kabla ).


3. Podsumowanie.
Myszka do csa powinna spelniac nastepujace wymagania:

Optyczny sensor z DPI min 400 max 3000
Odswiezanie USB- min 250Hz
Sensor i firmware bez: akceleracji, interpolacji, predykcji.
Predkosc max i przyspieszenie min 2,5m/s i 15g.


4. Podkladka.
Do sensorow optycznych najlepsze sa jednokolorowe podkladki materialowe - czyli tzw. "szmaciaki".


5. Polecane myszki ( glownie oparte na sensorach: A3090, PWM3310, S3988 ) :
 

~ 110zl ~
Logitech G100S

Recenzja: http://pclab.pl/art59708.html
Oferty: http://www.ceneo.pl/24578524

 

Hama uRage Reaper (*niezalecana dla typowych low-sensow)

Recenzja: http://pclab.pl/art66574.html
Oferty: http://www.skapiec.p...52/comp/7937821

 

~ 150zl ~

CM Storm Alcor

Recenzja: http://pclab.pl/art61582.html
Recenzja: http://www.test-gear...cm-storm-alcor/

Recenzja: https://www.youtube....h?v=RDDXXOY719M
Recenzja: http://www.benchmark...alcor-test.html
Oferty: http://dlagracza.com...torm-alcor.html

 

Genius Scorpion M6-600

Recenzja: http://pclab.pl/art66715.html

Oferty: http://www.skapiec.p...2/comp/15046662

 

Roccat Savu

Recenzja: http://www.test-gear...ki/roccat-savu/
Oferty: http://www.ceneo.pl/16757873

 

SteelSeries Rival 100

Recenzja: http://pclab.pl/art66683.html

Recenzja: http://pcfoster.pl/a...zki/1569-1.html

Oferty: http://www.skapiec.p...52/comp/8694839

 

TT eSports Saphira (*niezalecana dla typowych low-sensow)

Recenzja: http://pcfoster.pl/a...zki/1079-1.html
Oferty: http://www.ceneo.pl/15756434
 

 

~ 175 zl ~

Asus Sica

Recenzja: http://pclab.pl/art64006.html

Oferty: http://www.skapiec.p...2/comp/14369247

 

Cougar 300M

Recenzja: http://www.test-gear...ki/cougar-300m/

Recenzja: http://forum.benchma...zy-się-wnętrze/

Oferty: http://www.ceneo.pl/38811091

 

 

~ 200 zl ~

Logitech Hyperion Fury G402

Recenzja: http://pclab.pl/art59023.html

Oferty: http://www.skapiec.p...2/comp/11219435

 

SteelSeries Kana v2

Recenzja: http://www.overclock...d-white-version
Oferty: http://dlagracza.com...es-kana-v2.html
 

 

~ 220 zl ~

Logitech G303 Daedalus Apex

Recenzja: http://pclab.pl/art63771.html

Recenzja: http://pcfoster.pl/a...zki/1522-1.html

Oferty: http://www.ceneo.pl/37555692

 

Zowie EC1/EC2 EVO

Recenzja: http://www.test-gear.../zowie-ec2-evo/
Recenzja: http://pcfoster.pl/a...szki/992-1.html
Oferty: http://dlagracza.com...ec2-evo-cl.html


~ 240 zl ~

Asus Strix Claw

Recenzja: http://www.test-gear...sus-strix-claw/

Recenzja: http://pclab.pl/art62130.html

Oferty: http://www.ceneo.pl/32206728

 

Cougar 550M

Recenzja: http://www.test-gear...ki/cougar-550m/

Recenzja: http://pcfoster.pl/a...czy/1529-1.html

Oferty: http://www.ceneo.pl/39315697

 

SteelSeries Rival

Recenzja: http://www.test-gear...elseries-rival/
Recenzja: http://pclab.pl/art55986.html
Oferty: http://dlagracza.com...ries-rival.html

Oferty: http://www.ceneo.pl/26942690

 

Zowie EC1-A , EC2-A

Recenzja: http://www.overclock...se/reviews/7038

Recenzja: http://www.test-gear...ki/zowie-ec1-a/

Oferty: http://procpu.pl/p/1...efa-gracza.html
Oferty: http://procpu.pl/p/1...efa-gracza.html
 

 

~ 250 zl ~
Corsair Raptor M45

Recenzja: http://pclab.pl/art60292.html
Oferty:  http://www.ceneo.pl/29109237

Corsair Gaming Sabre

Recenzja: http://www.hardwareh...optical-review/
Oferty: http://www.ceneo.pl/34536923
 

Roccat Kone Pure Military

Recenzja:  http://pclab.pl/art60113.html
Recenzja:  http://www.test-gear...-pure-military/

Oferty: http://www.ceneo.pl/31471569

 

Zowie FK1/FK2 :greenstar:

Recenzja: http://pclab.pl/art66279.html

Recenzja: http://www.test-gear...szki/zowie-fk1/
Recenzja: http://www.overclock...e-review-by-ino
Oferty: http://dlagracza.com...-zowie-fk1.html
 

Zowie ZA11/ZA12/ ZA13

Recenzja: http://www.test-gear...ie-za11-i-za13/

Recenzja: http://pclab.pl/art66122.html

Oferty: http://www.ceneo.pl/37692747

 

 

~ 300zl ~
Asus Gladius

Recenzja:  http://pclab.pl/art60517.html
Oferty: http://www.ceneo.pl/32846067

 

CM Storm Sentinel III

Recenzja: http://pclab.pl/art67120.html

 

Logitech G502 Proteus Core

Recenzja:  http://pclab.pl/art57551.html
Oferty: http://www.ceneo.pl/30000738
 

Razer Deathadder Chroma:

Recenzja: http://pclab.pl/art60212-1.html
Recenzja: http://www.test-gear...thadder-chroma/

Oferty: http://dlagracza.com...der-chroma.html

 

Razer Deathadder 2013

Recenzja: http://www.overclock...deathadder-2013
Oferty: http://dlagracza.com...adder-2013.html

 

"Wersje budzetowe" 

- nie sa to rozwiazania "idealne" jak myszki podane wyzej (maja swoje subtelne wady o ktorych mozna poczytac w linkowanych recenzjach ale jesli kogos nie stac na wydanie wiekszych pieniedzy to sa to bardzo sensowne rozwiazania):

~ 25zl
Zalman ZM-M200

Recenzja:  http://pcfoster.pl/a...szki/875-2.html
Oferty: http://www.skapiec.p...52/comp/4361851


~ 55zl
A4Tech X-718Bk

Recenzja: http://forum.purepc....-oscar-x-718bk/
Oferty: http://www.ceneo.pl/2090585

 

 

~ 70zl
Delux M555

Recenzja: http://pclab.pl/art66823.html

Oferty: http://www.skapiec.p...2/comp/15227280


6. Informacje dodatkowe:

Dla posiadaczy myszki Razera DeathAdder 3G.
Producent oferuje 2 rodzaje firmwaru - jeden z wlaczonym drift-controlem ( predykcja ) drugi bez tej opcji.
Domyslnie ta myszka ma wlaczony drift takze warto zaktualizowac firmware do wersji:
http://drivers.razer...0,76,168,11,132


Lista myszka -> sensor:
http://www.overclock...use-sensor-list
http://www.test-gear.pl/sensor/

 

Wplyw m_rawinput 0/1 na input laga - brak:

http://cdn.overclock...432_p9KuWC8.png


  • laxi, hazeR, Mondej i 4 innych lubi to


#72207 hazer

Napisany przez Kordian na 24 February 2015 - 00:14

No tak przecież ranga świadczy o tym kto jest jakim moderatorem, sklepikarzem, piekarzem, prawnikiem itd. Mam nadzieję że przed snem ściągasz z piżamy medale z esl-a.


Edit laxi: hahahaa nie wytrzymałem.
  • laxi, shakal, Amator[K] i 3 innych lubi to


#50614 Skarga na moderatora hazeR

Napisany przez Kordian na 24 September 2014 - 16:11

Nie bardzo rozumiem nad czym ta dyskusja się toczy. Forum jest własnością prywatna w której administracja ustala zasady i spisuje je częściowo w celu uniknięcia nieporozumień, z gośćmi którzy korzystają z użyczonej przestrzeni dyskusyjno-poradniczej za darmo. Prawa i zasady mogą się płynnie zmieniać i administracja może robić co się jej podoba ponieważ to jej plac zabaw. Jako gość masz ściągnąć buty w przedpokoju i nie biegać po cudzym mieszkaniu


  • iBoot, shakal, hazeR i 3 innych lubi to


#29461 Nowy system handlu na forum

Napisany przez iBoot na 23 February 2014 - 17:26

W związku z dosyć dużą popularnością działu handlu przedmiotami z platformy steam zdecydowaliśmy się wprowadzić nieco bardziej zautomatyzowany i przejrzysty system handlu. 

Wszystko jest chwilowo w fazie testów, z czasem urozmaicimy system o bardziej zaawansowane funkcje i kategorie. 

 

1. Przeglądanie ofert

 

1.1 Aby przeglądać istniejące oferty wchodzimy w Trade Centre

 

dxifc8.png

 

1.2 Z lewej strony możemy zaznaczyć konkretny typ ofert które chcielibyśmy przeglądać, o góry znajdziemy filtry do sortowania ofert.

1.3 Wyróżniamy następujące typy ofert:

-Sprzedam (kolor zielony)

-Szukam (kolor pomarańczowy)

-Wymienię (kolor fioletowy)

(tabliczki z typem oferty są wyświetlane po prawej stronie obok liczby wyświetleń)

 

2. Dodawanie oferty

 

2.1 Aby dodać ofertę wchodzimy w Trade Centre > Dodaj ofertę (prawy górny róg)

2.2 W następnym kroku wybieramy interesująca nas kategorie.

2.3 Uzupełniamy nazwę tematu, np. Zamienie AWP BOOM za AK-47 Red Laminate

2.4 Uzupełniamy opis oferty w jak najdokładniejsze szczegóły. 

2.5 Załączamy miniaturkę przedmiotu. W tym celu udaj się do marketu steam

 

Wyszukaj przedmiot który chcesz wystawić

15i1dmv.png

 

 

Następnie kliknij na obrazek prawym przyciskiem myszy i wybierz opcje zapisz jako. 

Kolejno zapisany obraz dodaj w załączniku przy wystawianiu oferty

 

2yopuo4.jpg

 

2.6 Informacje o skinie (Dotyczy tylko skinów broni Counter-Strike: Global Offensive)

Wybierz stan skinu oraz określ czy posiada on dodatkowe funkcje (stattrak, nametag, naklejki)

2.7 Podaj cenę -Jeżeli jest to wymiana pozostaw to pole puste, wartość wyświetli jako "oferty"

Taka sama zasada jeżeli czegoś poszukujesz i w zamian chcesz dać cokolwiek z Twojego ekwipunku na steam.

2.8 Określ typ oferty

2.9 Dodaj ofertę

 

3. Zasady wystawienia oferty.

 

3.1 Zapoznaj się z regulaminem wymiany 

http://forum.gocs.pl...any/#entry26069

3.2 Użytkownik ma 4 godziny na zmianę szczegółów oferty

3.3 Użytkownik ma prawo do zamknięcia swojej oferty

3.4 Oferta jest ważna przez 30 dni

 

Myślę, ze ważniejsze sprawy przedstawiłem jasno, w razie co pozostawiam otwarty temat


  • sanek, Kordian, krsJ i 3 innych lubi to


#26131 Serwery Idle - Czyli łatwy drop i szybkie achievement'y.

Napisany przez z00m ` na 22 January 2014 - 13:33

Witam serdecznie.
W tym krótkim artykule , o budowie FAQ, postaram się przybliżyć tematykę zawartych w tytule serwerów.

Jednak aby to zrobić , muszę na początku przybliżyć jednak pewne wymagania jakie należy spełnić , aby w ogóle mieć szansę na otrzymanie czegokolwiek.

Po pierwsze: serwer musi być zabezpieczony przez VAC.
Po drugie: w obu drużynach muszą znajdywać się żywi gracze.

 

Warto również zaznaczyć , że nasze statystki nie mają wpływu na szanse dropu. A więc gracz , który ma 100 fragów , ma takie same szanse , jak ten który nie ma ich wcale.
Ale wróćmy do głównego wątku:

  • Co oznacza hasło idle

Słowo idle w języku angielskim oznacza bezczynny lub nieaktywny.

 

  • Skąd pomysł na takie serwery?

Podobny system znalazł już swoje zastosowanie w Team Fortress 2 , gdzie Valve uprzednio wprowadziło działający na podobnej zasadzie system wypadania przedmiotów.

 

  • Czym charakteryzują się serwery "idle"? 

Wspomniane serwery pozwalają przebywać na nich bez jakiejkolwiek aktywności. A więc , możemy być afk i nie zostaniemy wyrzuceni.

(W przypadku zwykłych serwerów dość szybko dostaniemy time out'a)

Każda rozgrywka trwa średnio od 5 do 10 minut. Po jej zakończeniu zostaje wyświetlona tabela wyników.

Serwer ponownie wczytuje tą samą mapę i automatycznie przydziela graczy do drużyn.

 

Przykład aktywności na takim serwerze.

2sijbaj.jpg

 

  • Co oznacza to w praktyce? 

Z przebywania na serwerze można korzystać na dwa sposoby:

Pierwszym z nich , jest zwyczajne zwiększanie swoich szans na drop , "grając" na serwerze. (Wystarczy trafić na wolnego slota i można zminimalizować grę)

Z faktu , że na serwerze przebywają "nieaktywni" gracze , może skorzystać druga grupa graczy.

Jest to bowiem idealna szansa , aby skompletować wszystkie osiągnięcia dotyczące posługiwania się bronią , gdyż uśpieni gracze odradzają się jak w trybie DM.

 

Złota odznaka

2wnlhpF.png

 

  • Jak znaleźć taki serwer? 

Nic prostszego , wystarczy wejść >tutaj< i wybrać jeden z serwerów z listy.

 

  • Czy jest to legalne? 

Tak , jest to w pełni legalne. Za stanie AFK , na jakimkolwiek serwerze nie zostaniemy ukarani.
Aby nie było nadużyć , Valve zabezpieczyło się nakładając limit wynoszący około 2-3 przedmioty na dobę i około 6-7 na cały tydzień.
Po osiągnięciu limitu , najzwyczajniej nic więcej nam nie wypadnie.

(podane wartości , to wartości orientacyjne - nigdzie nie zostały udostępnione oficjalne dane) 

 

 

Zapraszam do komentowania , oraz do wytykania ewentualnych błędów. Jestem otwarty na konstruktywną krytykę ;)

 

 

 

 

Poradnik , oraz zdjęcia są w mojego autorstwa. Zabraniam kopiowania bez mojej zgody.


  • brejq, hazeR, tomoyokiv i 3 innych lubi to


#23191 Tapeta HD by Robakkkk

Napisany przez robakkkk na 01 January 2014 - 20:43

Moja 1-sza tapeta HD, co o niej sądzicie ?      Jak ci się podoba kliknij Lubię to ! <--- Mała motywacja

 

bXmf.jpg


  • SaymonLGA, nix, hazeR i 3 innych lubi to


#88874 Skąd dropią te kosy?

Napisany przez Archilus na 03 June 2015 - 16:37

@up nie, nie z każdej - nie wprowadzaj ludzi w błąd.

 

Jest 8 rodzajów noży, które dzielą się na:

-Podstawowe: Bagnet, Bagnet M9, Karambit, Nóż z hakiem, Nóż składany

-Nóż łowcy

-Nóż motylkowy

-Falchion knife

 

Są dwa zestawy wykończeń (skinów typu doppler, siatka safari itp.)

-Zestaw podstawowy (13 wykończeń): Miejski zamaskowany, Śniedź, Rzeź, Popiół, Siatka safari, Noc, Leśny DDPAT, Gradient, Szkarłatna sieć, Tęczowe utwardzenie, Las borealny, Niebieska stal, Nóż bez skina.

-Zestaw "Pełne spektrum" (6 wykończeń): Ultrafiolet, Warstwa rdzy, Tygrysi kieł, Marmurkowy gradient, Doppler, Stal damasceńska

 

Jest 15 skrzynek:

Skrzynia CS:GO
Skrzynia CS:GO 2
Walizka eSports 2013
Skrzynia Zimowej Ofensywy
Skrzynia Operacji Bravo
Zimowa walizka eSports 2013
Skrzynia CS:GO 3
Letnia walizka eSports
Skrzynia Operacji Phoenix
Skrzynia Łowcy
Skrzynia Operacji Breakout
Skrzynia Operacji Vanguard
Skrzynia Chroma
Skrzynia Chroma 2
Falchion Case

 

Jeżeli chodzi o drop:

 

Noże podstawowe z podstawowymi wykończeniami:

Skrzynia CS:GO, Skrzynia CS:GO 2, Walizka eSports 2013, Skrzynia Zimowej Ofensywy, Skrzynia Operacji Bravo, Zimowa walizka eSports 2013, Skrzynia CS:GO 3, Letnia walizka eSports 2014, Skrzynia Operacji Phoenix, Skrzynia Operacji Vanguard
 

Noże podstawowe z wykończeniami "Pełne spektrum":

Skrzynia Chroma
Skrzynia Chroma 2

 

Nóż łowcy (tylko podstawowe wykończenia na ten moment):

Skrzynia Łowcy

 

Nóż motylkowy (tylko podstawowe wykończenia na ten moment):

Skrzynia Operacji Breakout

 

Falchion knife (tylko podstawowe wykończenia na ten moment):

Falchion Case




#54790 [AIO] Przydatne Linki

Napisany przez unn3k na 04 November 2014 - 18:56

Witam

Widząc , że jest coraz więcej tematów na forum, chciałbym zaproponować, że zbiorę wszystkie porady oraz problemy w jeden topic z wypisanymi odnośnikami do danych tematów.

1. Ogólne porady/problemy związane z CS GO oraz sprzętem
a)
I ) FPS
- Spadek fps, CS GO przestal odpowiadac - kilka przydatnych rad by brejq
- Dziwny spadek FPS

- Narzedzie do szacowania ilosci fps dla kombinacji procek+grafa by brejq

II ) Sprzęt
- Myszka do CS GO by brejq
- Komputer do CS GO - kompedium by brejq
- Sprzęt Audio a CS GO by brejq
- Karty graficzne do CS GO by brejq
- Polecane zasilacze by brejq
- Procesory do CS GO by brejq
- Polecane myszki według chwytu i ceny by TEST-GEAR.PL
- Produkty których należy unikać!!! by brejq
III ) Inne
- Problem z VAC? Oto rozwiązanie. by dzej
- [FAQ] Skiny by Tamb
- Podczas gry wyrzuca mnie do pulpitu ;(
- Jaki celownik wybrać ?
- Damage broni
- Matchmaking server picker - co i jak?

b )Zestawy komputerowe
<=2000
- 1500 zł - grafika, płyta główna procesor - brejq
- 1500 zł - brejq
- ~1700 zł - brejq
- 1800 zł - Nexxti + brejq
>2000
- 2100 zł - pj0na + brejq
- ~2500 zł brejq
- ~2500 zł ( 20 Luty 2015) - brejq
- ~3100 zł - brejq
- ~3400 zł - brejq
- ~3500 zł - brejq
- ~5000 zł- brejq
2. Trening w CS GO

a ) Pomocne mapy w trenowaniu
- Jumps Training - mapa pomocna przy szybkich rotacjach na różnych mapach
- Recoil Training - mapa pomocna przy nauczeniu się kontrolowania Full Auto z różnych broni

- Recoil Master - najlepsza mapa do uczenia się spraya z różnych broni!

- Training aim cs go 2 - chyba najbardziej znana i najlepsza mapa do trenowania "pamięci mięśniowej "
- Training: Bot Aim V4b - fajna mapka do treningu z botami , można ustawiać różne przeszkody trudności botów itp itd
- crashz' Crosshaird Generator | - idealna mapa do przygotowania własnego celownika
- view model generator - mapa do ustawienia sobie miejsca broni na ekranie
b ) Przydatne Video
I. Smoke / Flash / Nade / Skan
de_mirage
- Akademia taktyczna de_mirage by Izak
- Szkolenie Taktyczne de_mirage by Wonderchild

-Szybka rotacja z okna na short'a
- Spiderman boost ( bombside b )
- Tips&Tricks by NBK

- smoke na okno z apartamentów B

- smokes / molotovs 

- Mirage BS A smokes MAPA!
de_cache
- Akademia taktyczna de_cache by Izak
- Skan na truck de_cache by WesołyBigos

- Mapa do treningu granatów 
de_dust2
- Tips & Tricks de_dust2 by TM
- de_dust2 Flash Tutorial
- Skanowanie de_dust2
- Szybkie wskakiwanie na gale
- Rush na bombside Bby adreN
- Tips & Tricks de_dust2 by NatoSaphiX
- Izak uczy haxów na D2
- Akademia taktyczna de_dust2 by Izak
- de_dust2 boostingby Dawolski

- d2  jumps 

- x-box smoke 

- smokes/molotovs
de_inferno
- Akademia taktyczna de_inferno by Izak
- Tips & Tricks de_inferno by ruggah
-Czyszczenie banana w "pro style"

- Smoke \ molotov TT MAPA!
de_nuke
- Smoke na kurnik de_nuke
- Tips & Tricks de_nuke by Fifflaren
- Bezpieczne podpalenie dachu kurnika z TS
- de_nuke Tips&Tricks by NatoSaphiX
- Akademia Taktyczna : de_nuke by Izak
de_overpass
- Granades

de_train

- 28 granatów na de_train 

de_cobblestone

- 5 One way smoke

II. Poradniki
- Aim , sensitivity i pamięć mięśniowa by Izak
- Jak strzelać ? kontrola recoila , Bursty i headshoty by Izak
- Szkolenie taktyczne : celownik , bronie i bindy by Wonderchild
- Szkolenie taktyczne : wprowadzenie, sprzęt, ćwiczenie by Wonderchild
- Szkolenie taktyczne preshootingby Wonderchild
- Od zera do pro gamera by mentor
- chowanie C4 cz.1
- chowanie C4 cz.2
- How to spray by Friberg - recoil tutorial
- Poradnik dla drużyn
III. Powtórki meczy Virtus.pro
- Virtus.pro na CPH Games 2014 by Izak
- Virtus.pro vs Titan | Fragbite Masters 2014 by Izak
- Virtus.pro vs Overgaming z "michu" by Izak
- Virtus.pro vs ESC by Izak
- Virtus.pro vs Fnatic ESL One Cologne 2014 | Group C
- Virtus.pro vs Titan | SLTV - de_inferno by Izak
3. Turnieje
- FaceIT
- Esea

Na chwilę obecną zbiór nie jest duży ale będę starał się regularnie dodawać linki do tematu , prosił bym także o podsyłanie wartych uwagi filmików czy poradników


  • Amator[K], brejq, hazeR i 2 innych lubi to


#42187 Podstawowa diagnostyka stabilnosci i test temperatur PC

Napisany przez brejq na 09 July 2014 - 17:44

W tym krotkim poradniku przedstawie jak prosto i skutecznie sprawdzic stabilnosc systemu oraz temperatury podczas maxymalnego obciazenia.

 

Do wykonania powyzszych bedziemy potrzebowli nastepujacych aplikacji:

 

1. "miernik" temperatury CPU:

a ) RealTemp - dla procesorow INTELa

b ) CoreTemp -dla prockow AMD

c ) HWInfo64 - dla kazdego typu - bardzo rozbudowany tool do monitoringu nie tylko temperatur.

 

2. "miernik" temperatury GPU:

GPU-Z - zakladka sensors

lub uniwerslany HWInfo64

 

3. Programu do obciazenia procka i grafiki:

OCCT

 

Po wlaczeniu i skonfigurowaniu ( o czym zaraz ) wyglada to mniej wiecej tak:

http://bankfotek.pl/image/1754726

 

Konfiguracja:

Mierniki temperatur sa praktycznie gotowe do dzialania zaraz po sciagnieciu.

Jedynie co warto zaznaczyc to wartosc max dla temp karty graficznej ( GPU-Z ) bo jest ona najwazniejsza.

Najwiecej klikania bedziemy mieli przy OCCT:

 

Ustawiamy zakladke Power Suply

Typ automatyczny

Wybieramy dedykowana karte graficzna i max rozdzielczosc oraz zaznaczamy wszystkie mozliwe opcje ( 64 bity, pelny ekran itp ).

 

Nastepnie wlaczamy OCCT przyciskiem ON.

Pozwalamy programowi pokatowac nasza maszynke min 10 minut ( chyba ze temp wrosna zbyt wysoko to mozemy przerwac szybciej ).

Po 10 min mozemy zobaczyc max temp dla procka i grafiki.

 

Kazdy model ma inne wartosci krytyczne - dlatego najlepiej sprawdzic je na stronie producenta, nie mniej z grubsza bezpieczne wartosci to

< 80 na karcie graficznej

< 70 na prockach generacji Intel Core

< 60 dla wiekszosci prockow AMD

< 60 dla starszych prockow INTELa

 

Jesli zalezy nam na upewnieniu sie system/zasilacz itp sa mega stabilne to wypada powyzszy test przeprowadzic min 1h.


  • iBoot, hazeR, Mondej i 2 innych lubi to


#37680 [GOCS.pl] Koszulki !

Napisany przez Kordian na 24 May 2014 - 12:53

to ma 18 lat i startowało na moderatora... nie mam pytań


  • shakal, audios, bjushee i 2 innych lubi to


#34922 Tick-128 Matchmaking - Tu i teraz!

Napisany przez EvilGucio na 25 April 2014 - 09:05

Witam! Parę dni temu a dokładniej 21 Kwietnia na blogu użytkownika HLTV o nicku andyro (andyy) pojawiła się informacja o uruchomieniu przez niego opartego na IRC'u systemu matchmakingu z serwerami Tick-128. Pomysł spotkał się z pozytywnym odzewem społeczności i pomimo tego, że nie jest tak wygodny jak ten wbudowany w CS:GO to warto z niego korzystać własnie dla serwerów Tick-128 które są wyśmienitej jakości. Wczoraj osobiście testowałem ów system i działa znakomicie dlatego postanowiłem wszystko pokrótce wyjaśnić wraz ze screenami w bardziej przejrzystej formie.

UWAGA! - Zakończyli właśnie prace konserwacyjne, już wszystko działa także zapraszam do testowania!

Czym jest 128-Tick'owy Matchmaking?:

System Matchmakingu jest obsługiwany przez IRC i śledzi statystyki graczy poprzez wbudowany system ocen ELO. Serwer IRC jest postawiony ''w chmurze' i zabezpiecza wszelkie informacje o naszym IP i DNS. Dla najlepszych graczy co miesiąc będą przyznawane nagrody (jakie to będą nagrody jeszcze nie ogłoszono).

 

- więcej nagród
- stream do oglądania meczy
- anti-cheat
- prywatne kanały dla najlepszych graczy

Jak rozpocząć grę?:

 

#1. Rejestrujemy / Logujemy się na https://www.irccloud.com/ i wypełniamy pola Hostname, Nickname, Real name oraz Channels to join tak jak na obrazku poniżej i klikamy Join network (nie zamykajcie sobie okna z tą stroną).

 

krok1.jpg

 

#2. Rejestrujemy konto na https://www.darenet.org/signup

 

#3. Wracamy do okna ze stroną ircloud.com i w pasku na dole chatu wpisujemy nasze hasło i nick z Darenetu komendą /auth twojnick twojehaslo a następnie klikamy enter (pojawi się informacja o zalogowaniu do systemu).

 

krok2.jpg

 

#4 Następnie rejestrujemy naszego Steam'a, komendę również wprowadzamy w pasku na dole. Wpisujemy .reg TWOJESTEAMID (w formacie STEAM_1:X:XXXXX - pierwszą cyfrą po STEAM musi być ''1'' więc jeżeli mamy ''0'' to zamieniany na jedynkę) i potwierdzamy enterem.

 

krok3.jpg

 

#5 Wszystko gotowe! Pozostaje nam tylko dołączenie do matchmakingu w tym celu należy wpisać komendę .join i automatycznie zostaniemy przydzieleni do wolnego matchmakingu oraz poinformowani o ilości osób w ''lobby''. Kiedy dołączy 10 osób otrzymamy adres IP serwera gry oraz hasło, informacja wygląda tak:

 

sz2.png

#6. Po wejściu na serwer gry potwierdzamy naszą gotowość wpisując na chacie komendę .ready

LISTA KOMEND

 

/auth nick haslo - logowanie do systemu (trzeba to zawsze wpisywać jeżeli jakiś czas nie gramy bo z tego co widzę zostaniemy wylogowani więc dla pewności po wejściu wpiszcie sobie tą komendę)

 

.games - sprawdza wolne serwery

 

krok4.png

 

.lobby - pokazuje aktywne lobby z graczami

.join - dołącza nas do pierwszego wolnego matchmakingu

 

krok5.png

 

.out - opuszczamy matchmaking

 

krok8.png

 

.queue nick1 nick2 - działa tak samo jak zapraszanie znajomych do lobby dzięki czemu można wspólnie dołączyć do matchmakingu

 

.mm nazwamapy - rozpoczyna tworzenie nowego matchmakingu

 

krok6.png

 

.stats nick - pokazuje statystyki wybranego gracza, ranking, ilości przegranych meczy itp. Można użyc także .stats wtedy zobaczymy tylko nasze statystyki

 

krok7.png

 

.mystats - pokazuje nasze dokładne statystyki w tym ilość zabójstw itp.

 

stass.png

 

.whois nick - pokazuje informacje na temat gracza takie jak Steam ID, nick w grze itp.

 

.lastgame - pokazuje informacje na temat ostatniego rozegranego przez nas matchmakingu

 

 

Oficjalna strona: http://csgo.match-making.net/

Wpis na blogu: http://www.hltv.org/...system-here-now


  • Stefcio, bjushee, adq i 2 innych lubi to


#29922 Regulamin działu

Napisany przez shakal na 01 March 2014 - 13:12

1. Zanim napiszesz temat użyj opcji "Szukaj", bądź też przejrzyj subforum "Problemy rozwiązane". Twój problem był prawdopodobnie przerabiany już kilka razy
2. Temat musi krótko określać o co chodzi. Zabronione jest ustawianie tematu, który nie określa treści w wątku
2. Zabronione jest zbędne spamowanie w temacie. Temat ma służyć do rozwiązania danego problemu, a nie do luźnych rozmów - od takich jest odpowiedni dział
3. Jeśli uważasz, że problem u Ciebie występujący jest natury sprzętowej - od razu podaj specyfikację sprzętu, tj.:
 - płyta główna
 - procesor
 - karta graficzna
 - ilość pamięci RAM
 - zasilacz (firma oraz moc zasilacza)
4. Jeśli pomoc zostanie Ci udzielona kliknij "raportuj" na dole któregoś z postów w temacie i w raporcie napisz, że pomoc została udzielona. Pomoże to moderatorom w ich pracy 
5. Jeśli nikt nie będzie w stanie Ci pomóc, jednakże sam rozwiążesz dany problem, to mamy jedną prośbę - podziel się rozwiązaniem. Być może pomożesz dzięki temu innym osobom, które mają podobny problem
 
Przy tworzeniu tematu zostaniesz poproszony o przeczytanie kilku wskazówek  - są tam także linki do przydatnych tematów. Prosimy, abyś zapoznał się z tą notatką i zaakceptował ją ŚWIADOMIE. 
 
Łamanie regulaminu może skutkować otrzymaniem ostrzeżenia
 

  • 1337root, hazeR, Sheiin i 2 innych lubi to


#26803 A N G E L I K A

Napisany przez Kordian na 27 January 2014 - 19:00

Ja wiem coś o tym. Na mnie sie tak rzucaja i pytaj czy "mam ogolonego" i "czy je ruchne". Zawsze się czuje wtedy zniesmaczony, bo na początku chciałbym dostać kwiatka, albo isć na jakąś kolację, a te od razu z takimi teksktami.


  • tamb, hazeR, tomoyokiv i 2 innych lubi to


#23782 Nabór do ekipy GOcs!

Napisany przez yellow dot na 04 January 2014 - 19:48

Ludzie no co wy? -dopiero co u nas na forum zawitaliście, a się za moderatora bierzecie ?


  • shakal, hazeR, PL Striker i 2 innych lubi to